Pelos adereços laterais parece ser um Century 55(porém eles tinham 4 "furos" nas laterais),acho que é um modelo "Special", no Buick ano 54 o farol tem a lanterna incorporada...tô perdido, peço ajuda aos universitários...
Tem que colocar as postagens corretas, depois os caras reclamam de falsas informações....esta lanterna dianteira com os 3 furos tem alguma coisa errada...
4 portholes era para os carros mais caros, como o roadmaster. Este é um Special, por isso apenas 3. Nesse ano, o primeiro em que a Buick oferecia um carro barato porém mais leve de motor e opcionais, o Special foi sucesso de vendas. Leiam:
Things had been changing at the division and the Century proved a success, but not everyone wanted a fast Buick or an expensive Buick. The division wasn’t about to lose customers who felt that way, so its long-popular Special – now the only Buick with three portholes, according to American Cars of the 1950s – and Super remained in the catalog. The Super was based on the Roadmaster, but the Special rode the smaller wheelbase, used the smaller engine and offered Buick's Dynaflow automatic transmission as an option, making Buick quality and status available at a reasonable price.
It was more than a marketing ploy, as Motor’s 32nd Handbook prices a 1955 Special four-door sedan at $2291 and a Roadmaster four-door sedan at $3349. That placed it below a 1955 Chrysler Windsor’s $2605 four-door even as the Roadmaster four-door cost $14 more than a 1955 Chrysler New Yorker four-door. Within GM, the Special was more expensive than any 1955 Chevrolet four-door, $71 less than the cheapest 1955 Oldsmobile four-door and centered between the high- and low-cost Pontiac four-doors.
That kind of positioning might seem unnecessarily complex, but it worked. The division sold 381,000 Specials in 1955, making it the year’s most popular Buick.
Meu pai teve um Buick Special 1951, que ficou na família entre 1953 e 1960. Uma das primeiras lições automotivas que eu recebi, quando tinha uns quatro ou cinco anos, foi exatamente sobre a diferença entre os Buicks de três janelinhas (como o nosso) e os de quatro. Mas apesar desse choque de realidade, garanto que não fiquei cobiçando o Roadmaster do próximo.
7 comentários:
É um 55 sem dúvida, com belas rodas !
E o furaco a menos, prá mim não faz nenhuma falta...
Tem que colocar as postagens corretas, depois os caras reclamam de falsas informações....esta lanterna dianteira com os 3 furos tem alguma coisa errada...
De qualquer forma é um senhor automóvel.
4 portholes era para os carros mais caros, como o roadmaster. Este é um Special, por isso apenas 3. Nesse ano, o primeiro em que a Buick oferecia um carro barato porém mais leve de motor e opcionais, o Special foi sucesso de vendas. Leiam:
Things had been changing at the division and the Century proved a success, but not everyone wanted a fast Buick or an expensive Buick. The division wasn’t about to lose customers who felt that way, so its long-popular Special – now the only Buick with three portholes, according to American Cars of the 1950s – and Super remained in the catalog. The Super was based on the Roadmaster, but the Special rode the smaller wheelbase, used the smaller engine and offered Buick's Dynaflow automatic transmission as an option, making Buick quality and status available at a reasonable price.
It was more than a marketing ploy, as Motor’s 32nd Handbook prices a 1955 Special four-door sedan at $2291 and a Roadmaster four-door sedan at $3349. That placed it below a 1955 Chrysler Windsor’s $2605 four-door even as the Roadmaster four-door cost $14 more than a 1955 Chrysler New Yorker four-door. Within GM, the Special was more expensive than any 1955 Chevrolet four-door, $71 less than the cheapest 1955 Oldsmobile four-door and centered between the high- and low-cost Pontiac four-doors.
That kind of positioning might seem unnecessarily complex, but it worked. The division sold 381,000 Specials in 1955, making it the year’s most popular Buick.
Grande NIK, esgotou o assunto...só produziram 381.000 Special em 1955.
A gurizada usava esses buracos pra, hum.. dar uma aliviada.
Meu pai teve um Buick Special 1951, que ficou na família entre 1953 e 1960. Uma das primeiras lições automotivas que eu recebi, quando tinha uns quatro ou cinco anos, foi exatamente sobre a diferença entre os Buicks de três janelinhas (como o nosso) e os de quatro. Mas apesar desse choque de realidade, garanto que não fiquei cobiçando o Roadmaster do próximo.
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